Objawy nie wyważonych kół przypominają często inne usterki zawieszenia. Najczęściej występują w przedziale prędkości od 80 km/H w górę.
Wbrew pozorom raz poprawnie wyważone koło nie zachowuje tego stanu do kolejnej wymiany opon. W trakcie eksploatacji guma się ściera, koło zmienia swoje parametry, czasami wystarczy też wjechanie w wyrwę w jezdni lub najechanie na krawężnik a wyważarka pokaże zmiany.
Poprawność wyważenia kół ma też duży wpływ na żywotność elementów zawieszenia, drgania przyśpieszają ich zużycie.
Warto wspomnieć o mylnym przekonaniu, że wystarczy wyważyc przód. Niestety tylne koła również przenoszą drgania na całą kabinę auta, a nawet jeśli są prawie nie wyczuwalne na pewno wpływają na zużycie amortyzatorów, łożysk oraz innych elementów układu zawieszenia.
Bijące koła mogą z biegiem czasu powodować efekt wyząbkowania opon, wibracje są przyczyną nierównomiernego ścierania się gumy w wyniku czego powstają tzw. "garby" , "ząbki" wywołujące efekt huczenia opon.
Diagnozę zawieszenia warto zacząć od sprawdzenie poprawności wyważenia kół :)